Memories of the Past - Apple Crisp

Apple Crisp

Fall is my favorite season. There is a smell in the air that is different from the other seasons. I was raised on a farm and we could appreciate all of the fresh vegetables directly from the garden. At this time of the year we would get ready for the winter. We would keep some vegetables for the winter months in a cool place. Also one of my favorite activity was going apple picking with my family. This was a tradition. We would pick bushels of apples. We would appreciate being outdoor, smelling the fresh air, looking at the gorgeous leaves that are so beautiful in the fall.

As soon as we would get back home we would start peeling tons of apples to prepare applesauce. One of my memories was seeing my mom at the kitchen table with big piles of apple peels in front of her on a piece of newspaper.

Beside preparing applesauce she would make a really good apple crisp. Mom only had few cookbooks and she was referring to The Five Roses Cookbook for recipes most of the time. As a matter of fact, this is the first cookbook I bought when I got married. At a very young age I spent hours reading this cookbook. What I did when she was preparing the apple crisp was steeling apples, directly from the bowl, that had just been sprinkled with sugar.

The past Saturday I went to the farmer's market and bought really good apples. I could not wait to be back home and prepare an apple crisp. On Tuesday night, my son Maxime, prepared the apple crisp with a little help from me. We had the most wonderful smell in the house and could not wait to taste it. It was so good and it brought back good memories of the past. He also took the pictures for my blog. There is no apple crisp left. I think we will be making another one before winter. It was nice to be able to spend time in the kitchen, with my son, and also to prepare a dessert that my mom was baking for us every Fall.

Recipe:
Apple Crisp from the Five Roses Cookbook

L'automne est ma saison préférée. Il y a une odeur dans l'air qui est différent des autres saisons. J'ai été élevé sur une ferme et nous avons pu apprécier les légumes frais directement du jardin. À cette époque de l'année, nous nous préparions pour l'hiver. Nous voulions garder certains légumes pour les mois d'hiver dans un endroit frais. Aussi l'une de mes activités préférées était d’aller cueillir des pommes avec ma famille. Cela a été une tradition. Nous ramassions beaucoup de pommes. Nous aimions être en plein air, sentir l'air frais tout en admirant les superbes feuilles qui sont si belles à l’automne.

Ma mère préparait de la compote de pommes et une croustade aux pommes délicieuses. Cette recette vient du fameux livre La Cuisine Five Roses. Que j’ai passé des heures à le lire. C’est mon 1ire livre de recettes que j’ai acheté lorsque je me suis mariée.

Samedi passé j’ai été au marché des fermiers et j’ai acheté de bonnes pommes. J’avais hâte de refaire cette recette de mon enfance. Mardi soir, mon fils Maxime, a préparé la fameuse croustade aux pommes. Quelle senteur dans la maison. Nous avons servi la croustade avec de la crème glacée à la vanille. Tout cela m’a remémoré de bons souvenirs. Mon fils à même photographié la croustade pour mon blog.

Maintenant il n’y a plus de croustade aux pommes dans la maison. Nous allons en faire une autre avant l’hiver. J’ai bien aimé passer du ton temps avec mon fils dans la cuisine et de faire un dessert que ma mère nous préparait dans mon jeune temps.